تعزیه کاروان اسرای کربلا در جوار گلزار شهدای علی آباد اجرا می شود 

تعزیه کاروان اسرای کربلا در جوار گلزار شهدای علی آباد اجرا می شود 

تاریخ انتشار : ۳ مهر ۱۴۰۰
علی عبدی نسب گفت: هم زمان با سالروز اربعین با مشارکت بچه های مسجد کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همراه با اجرای تعزیه اسرای کربلا راه اندازی می شود.

«علی عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هم زمان با سالروز اربعین با مشارکت بچه های مسجد کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همراه با اجرای تعزیه اسرای کربلا راه اندازی می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت افزود: قصد داریم با استفاده از ظرفیت گروه تعزیه نی نوای بی نوا، به صورت نمادین در قالب کاروان اسرای کربلا مسیر مسجد سیدالشهداء (ع) تا گلزار شهدای شهر علی آباد را طی کنیم.


وی بیان کرد: قرار است در جوار گلزار شهداء گوشه ای از مصائب اهل بیت (ع) در شام به ویژه نحوه شهادت حضرت رقیه (س) را اجرا کنیم.


عبدی نسب ابراز کرد: ما سعی داریم با اجرای این تعزیه علاوه بر یادآوری مصائب اهل بیت (ع)، با استفاده از ابزار هنر نمایش، نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را در روشنگری وقایع کربلا به مردم نشان دهیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت ادامه داد:  شروع برنامه تعزیه از ساعت ۷ صبح است که با بازی ۲۵ نفر از بچه های مسجد در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان اجرا می شود.


وی اظهار کرد: تولید محتوا در فضای مجازی همچون کلیپ و عکس نوشت با موضوع اربعین از دیگر برنامه های مناسبتی این روز است.


عبدی نسب اضافه کرد: فضاسازی مسجد متناسب با اربعین حسینی را یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت این روز است که با مشارکت بچه های مسجد انجام شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای ویژه برنامه های اربعین حسینی، گرامیداشت این روز، زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا و اربعین به نسل امروز است.

پایان پیام/ 586